Magamról

Saját fotó
Hungary
"Akárki vagyok / Vagyok / Ennyi bennem mindenképpen / Isteni" - Papp Márió: Részleges tökély -------------------- "Az én hitem is van olyan szent / és tiszta, mint akárkié." - Szabó Lőrinc: Sírás nélkül (részlet) ------------------------ A blogom leginkább valamiféle verses hangulati naplóként funkcionál, olvasóként azonban versgyűjteményként is tekintheted. ;-) Bejegyzéseimben a szerzők nevei, a versek, videók, zenék címei gyakran LINKként működnek.

2010. március 11., csütörtök

Szól a kakas már

Sebestyén Márta előadásában
 Bíró Eszter előadásában
és a Ruach előadásában


Ez a dal Taub Eizik Izsák nagykállói rabbi nevéhez fűződik.
40 évig tartó nagykállói szolgálata alatt a békés egymás mellett élésre tanított, bevezette a magyar igehirdetést, közadakozásból iskolát, kórházat és zsinagógát alapított. Hatalmas tisztelet övezte már életében is, mert sokan csodatévő energiát tulajdonítottak neki. Őt tartják a haszidizmus (ortodox zsidó vallási irányzat) magyarországi alapítójának.
70 évesen, 1821 március 11-én halt meg.

Szól a kakas már

Szól a kakas már, majd megvirrad már,
Zöld erdőben, sík mezőben sétál egy madár.

Micsoda madár, hej de micsoda madár?
Zöld a lába, kék a szárnya, engem odavár.

Várj madár, várj, te csak mindig várj,
Ha az Isten néked rendelt, tied leszek már.

De mikor lesz az már, hej de mikor lesz az már?
Jibóne hamikdos, ír Cijajn tömálé

És miért nincs az már, de miért nincs az már?
Umipné chatoénu golinu méarcénu

Orlovszky Géza: Micsoda madár?
Zelk Zoltán: Micsoda madár
Zsidó zenék
.

3 megjegyzés:

zupasta írta...

Ezt a dalt nagyon szeretem én is, de leginkább a Ruach tolmácsolásában. Koncerteken amúgy mindig elmondja a Miklós, hogy a dalt eredetileg egy pásztorfiú énekelgette, Taub Izsák pedig megvette tőle egy forintért, és onnantól a fiú elfelejtette a dalt. :)

Ria írta...

A legenda az Orlovszky írásban benne van, azért nem írtam le.
Szeretem a Ruach-tól is ezt a dalt, a zenéim között is megtalálható.
De miért is ne, ide is beteszem megint. Megérdemlik! :-)

sat. írta...

nagyon sziep. köszi /-tök s minden jóut!

Zenék a YouTube-ról

Bartók Béla:
Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára,
Sz. 106, BB 114 (1936) (forrás)
I. Andante tranquillo

II. Allegro

III. Adagio

IV. Allegro molto


Tihanyi László: Passacaglie

Concerto for Viola and Orchestra Op.49 (IV)



Schubert-Mahler: A halál ás a lányka(forrás)
Allegro(a)

Allegro(b)

Andante con moto (a)

Andante con moto(b)

Scherzo

Allegro (b)



Gustav Mahler - Tragic/Tragische Symphony / Symphony No. 6 in A Minor
Conductor: Leonard Bernstein (forrás)
I. Allegro energico, ma non troppo. Heftig, aber markig



II. Scherzo: Wuchtig



III. Andante moderato



IV. Finale: Sostenuto - Allegro moderato - Allegro energico

IV. Adagio. Sehr langsam und noch zurückhaltend




Liszt Ferenc: II. Magyar Rapszódia
Black Sabbath - Iron Man
forrás

Zene-mp3

"Va pensiero" - Giuseppe Verdi: Nabucco /forrás/


Leonard Cohen - I'm Your Man /forrás/


Chopin - Etude op10. no.3 Tristesse - John Lewis Grant /forrás/


The Secret Universe /forrás/


Mozart: Concerto for Violin and Orches /forrás/

Szép Ernő: Én így szerettem volna élni

Én úgy szerettem volna élni
Minden halandóval beszélni

Mindenkinek nevét kérdezni
Mindenkinek szívét érezni

A járdán osztani a virágot
Tegezni az egész világot

Megsímogatni ami állat
Érinteni minden fűszálat

Imádni végtelen sereggel
A napot ha fellángol reggel

És énekszóval összejönni
Az esti csillagnak köszönni

S testvéri csókkal hazatérni
Én így szerettem volna élni

Csillagom

Blogarchívum


Heves Megyei Szervezete
websas.hu