Magamról

Saját fotó
Hungary
"Akárki vagyok / Vagyok / Ennyi bennem mindenképpen / Isteni" - Papp Márió: Részleges tökély -------------------- "Az én hitem is van olyan szent / és tiszta, mint akárkié." - Szabó Lőrinc: Sírás nélkül (részlet) ------------------------ A blogom leginkább valamiféle verses hangulati naplóként funkcionál, olvasóként azonban versgyűjteményként is tekintheted. ;-) Bejegyzéseimben a szerzők nevei, a versek, videók, zenék címei gyakran LINKként működnek.

2010. december 4., szombat

"hajat nyírtam, inget cseréltem, fizettem pontosan a számláimat"

Rakovszky Zsuzsa: Eldöntetlen kérdés

„Azért talán ez mégsem volt kevés…        
Hogy úgy éltem, ahogy: a köztes zónában, éppen        
feleúton: se mámor, se kétségbeesés…     
     
Korán keltem, korán aludni tértem,        
álomtalan aludtam reggelig,        
egy bolygón, amely úgy függött a térben,     
     
akár egy zsonglőr fönnmaradt tenisz-        
labdája. Hogy hajat nyírtam, inget cseréltem,        
fizettem pontosan a számláimat, pedig
  
ha fölpillantottam az égre, délben        
atommáglya lángolt éppen fölöttem,        
éjjel halott kövek villogtak a sötétben
        
saját hűlt helyükön. Hogy akit nem szerettem,        
annak sem ártottam, pedig pók a legyet,        
macska az egeret, s a róka részletekben
   
rágja tövig a tó jéglapjában rekedt        
eleven hattyú szárnyát. Hogy nem voltam hazug, vagy        
lehetőleg sosem szegtem ígéretet,

mikor pedig vonat rohan iskolabusznak,        
fölrobbant repülők hullnak az égből,         
s akitől egy fél napra elbúcsúztak,

már csak fém karkötőjéről vagy gyűrűjéről        
ismerik föl sokan… Hogy a valaha kedvest        
megtartottam szánalomból, hűségből,

hogy mindig ugyanaz a megszokott test        
lélegzett és mocorgott mellettem a sötétben,        
míg a kertből csak úgy dőlt befelé a nedves

növények szaga, s láttam átszaladni az égen        
a hullócsillagok parázsló csikkjeit,        
csigák tapadtak össze hullámzó fű tövében…

Hogy meghallgattam az ellenfél érveit,        
s egyként tiszteltem, ha nem is egyféleképpen        
állam és logika törvényeit, pedig

tudtam, hogy meghalok, hogy egyszer eljön értem,        
ami mindenkiért, s lezuhan a sötét        
alagsorba velem a lift… Mégiscsak érdem,
    
azt hiszem, valamit mindez mégiscsak ért,        
ha lesznek is, kik azt mondják felőlem,        
csak félig éltem, vagy félig sem, s többet élt

nálam a pók, a tigris vagy akár a belőlem        
nőtt, gyorsan hervadó gyom, mely mint valami kék,        
fénytől részeg ütőér lüktet a levegőben…”

Nincsenek megjegyzések:

Zenék a YouTube-ról

Bartók Béla:
Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára,
Sz. 106, BB 114 (1936) (forrás)
I. Andante tranquillo

II. Allegro

III. Adagio

IV. Allegro molto


Tihanyi László: Passacaglie

Concerto for Viola and Orchestra Op.49 (IV)



Schubert-Mahler: A halál ás a lányka(forrás)
Allegro(a)

Allegro(b)

Andante con moto (a)

Andante con moto(b)

Scherzo

Allegro (b)



Gustav Mahler - Tragic/Tragische Symphony / Symphony No. 6 in A Minor
Conductor: Leonard Bernstein (forrás)
I. Allegro energico, ma non troppo. Heftig, aber markig



II. Scherzo: Wuchtig



III. Andante moderato



IV. Finale: Sostenuto - Allegro moderato - Allegro energico

IV. Adagio. Sehr langsam und noch zurückhaltend




Liszt Ferenc: II. Magyar Rapszódia
Black Sabbath - Iron Man
forrás

Zene-mp3

"Va pensiero" - Giuseppe Verdi: Nabucco /forrás/


Leonard Cohen - I'm Your Man /forrás/


Chopin - Etude op10. no.3 Tristesse - John Lewis Grant /forrás/


The Secret Universe /forrás/


Mozart: Concerto for Violin and Orches /forrás/

Szép Ernő: Én így szerettem volna élni

Én úgy szerettem volna élni
Minden halandóval beszélni

Mindenkinek nevét kérdezni
Mindenkinek szívét érezni

A járdán osztani a virágot
Tegezni az egész világot

Megsímogatni ami állat
Érinteni minden fűszálat

Imádni végtelen sereggel
A napot ha fellángol reggel

És énekszóval összejönni
Az esti csillagnak köszönni

S testvéri csókkal hazatérni
Én így szerettem volna élni

Csillagom

Blogarchívum


Heves Megyei Szervezete
websas.hu