Magamról

Saját fotó
Hungary
"Akárki vagyok / Vagyok / Ennyi bennem mindenképpen / Isteni" - Papp Márió: Részleges tökély -------------------- "Az én hitem is van olyan szent / és tiszta, mint akárkié." - Szabó Lőrinc: Sírás nélkül (részlet) ------------------------ A blogom leginkább valamiféle verses hangulati naplóként funkcionál, olvasóként azonban versgyűjteményként is tekintheted. ;-) Bejegyzéseimben a szerzők nevei, a versek, videók, zenék címei gyakran LINKként működnek.

2010. december 6., hétfő

"Láttam neked egy szál ibolyát"

Kányádi Sándor: A kisfiú, aki ibolyát látott   

 A kisfiú hazafelé lépegetett az óvodából. 
 Az utca fölött rigók röpdöstek át egyik kertből a másikba. A kertekből innen is, onnan is kesernyés füstszag érzett.  
 – Égetik a tavalyi lombot – állapította meg a kisfiú, ahogy kíváncsian ide is, oda is be-bekukkantott a kerítések résein.  
 „Zöldül már a fű. Szép zöld lesz újra minden” – gondolta a kisfiú. És megállt.
 A zsendülő fű között, a kerítésen túl, alig karnyújtásnyira icipici, kék szemű ibolya nézett szembe vele.  
 – Hát ezt hazaviszem édesanyámnak – határozta el a kisfiú, s már nyúlt volna is, hogy leszakítsa.  
 – Ne szakíts le, kisfiú! – szólalt meg az ibolya, olyan halkan, hogy csak a kisfiú hallhatta.
 Erre valaki nagyokos azt mondaná, hogy az ibolya nem is tud beszélni. De én állítom, hogy tud bszélni. Tanúm rá a kisfiú, aki hallotta. És magam is számos történetben, mesében hallottam, olvastam, hogy a virágok beszélgettek. Még a tévében is láttam, hallottam, s éppen az ibolyát hallottam beszélni. A hóvirággal beszélgetett.  
 Csak hát tudni kell meg is hallani az ilyen finom hangokat. A kisfiú meghallotta.  
 – Miért ne szakítanálak? – nyúlt be a kisfiú a rácsos lécek között.  
 – Mert még kicsi vagyok, ki sem nyíltam egészen.  
 Különben is, lopni szégyen.  
 – Szégyen? – torpant meg a kisfiú.  
 – Egyenesen bűn.  
 – Egy ilyen kis virágot is?  
 – Azt is. Kicsi szégyen. Kicsi bűn.  
 – Pedig nagyon szerettelek volna hazavinni édesanyámnak.  
 – Várd meg, amíg kinyílok egészen!
 – Akkor nem lesz szégyen, nem lesz bűn?  
 – Nem, ha megkéred a bácsit.  
 – Melyik bácsit, azt a gereblyést ott, aki a tüzet rakja?  
 – Azt.
 – Kérni nem bűn?  
 – Nem.  
 – Nem is szégyen?  
 – Nem is szégyen.
 – Akkor jó, megvárom, amíg kinyílsz egészen.  
 – Köszönöm – mondta a kis ibolya a kisfiúnak –, de hogy ne
    menj üres kézzel, itt egy levelem, ezt vidd el édesanyádnak.  
 – Kösz – mondta a kisfiú. – Viszontlátásra!  
 De szedte is már a lábát szaporán, mert a beszélgetéssel eltelt az idő, s az édesanyja biztosan már várja a sarkon. Várta is.  
 – Hát te hol maradtál, kisfiam?  
 – Láttam neked egy szál ibolyát, de még nem nyílt ki egészen. Addig is ezt a levelet küldi szeretettel.  
 – Hát ez valóban ibolyalevél, köszönöm – mondta az édesanyja, s nemcsak kézen fogta, mint máskor, hanem egy picit ölbe is kapta az ő kisfiát, aki olyan kedves volt, hogy látott neki egy szál ibolyát.

1 megjegyzés:

névtelen írta...

Köszönöm szépen. Minden jót!

Zenék a YouTube-ról

Bartók Béla:
Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára,
Sz. 106, BB 114 (1936) (forrás)
I. Andante tranquillo

II. Allegro

III. Adagio

IV. Allegro molto


Tihanyi László: Passacaglie

Concerto for Viola and Orchestra Op.49 (IV)



Schubert-Mahler: A halál ás a lányka(forrás)
Allegro(a)

Allegro(b)

Andante con moto (a)

Andante con moto(b)

Scherzo

Allegro (b)



Gustav Mahler - Tragic/Tragische Symphony / Symphony No. 6 in A Minor
Conductor: Leonard Bernstein (forrás)
I. Allegro energico, ma non troppo. Heftig, aber markig



II. Scherzo: Wuchtig



III. Andante moderato



IV. Finale: Sostenuto - Allegro moderato - Allegro energico

IV. Adagio. Sehr langsam und noch zurückhaltend




Liszt Ferenc: II. Magyar Rapszódia
Black Sabbath - Iron Man
forrás

Zene-mp3

"Va pensiero" - Giuseppe Verdi: Nabucco /forrás/


Leonard Cohen - I'm Your Man /forrás/


Chopin - Etude op10. no.3 Tristesse - John Lewis Grant /forrás/


The Secret Universe /forrás/


Mozart: Concerto for Violin and Orches /forrás/

Szép Ernő: Én így szerettem volna élni

Én úgy szerettem volna élni
Minden halandóval beszélni

Mindenkinek nevét kérdezni
Mindenkinek szívét érezni

A járdán osztani a virágot
Tegezni az egész világot

Megsímogatni ami állat
Érinteni minden fűszálat

Imádni végtelen sereggel
A napot ha fellángol reggel

És énekszóval összejönni
Az esti csillagnak köszönni

S testvéri csókkal hazatérni
Én így szerettem volna élni

Csillagom

Blogarchívum


Heves Megyei Szervezete
websas.hu