Magamról

Saját fotó
Hungary
"Akárki vagyok / Vagyok / Ennyi bennem mindenképpen / Isteni" - Papp Márió: Részleges tökély -------------------- "Az én hitem is van olyan szent / és tiszta, mint akárkié." - Szabó Lőrinc: Sírás nélkül (részlet) ------------------------ A blogom leginkább valamiféle verses hangulati naplóként funkcionál, olvasóként azonban versgyűjteményként is tekintheted. ;-) Bejegyzéseimben a szerzők nevei, a versek, videók, zenék címei gyakran LINKként működnek.

2009. január 17., szombat

Vázlat

Mottó:

".., a pillanathoz esdve szólnék:
Oly szép vagy, ó ne szállj tovább!”
................................................../Goethe: Faust /

Csíkszentmihályi Mihály: FLOW – Áramlat,
...................................................A tökéletes élmény pszichológiája

Az áramlat alapvető összetevői:
1. A saját sors uralása
2. A tevékenységben való feloldódás
3. Az élmény öröme

1. A saját sors uralása:
Önállóság < Szabadság
A szabadság feltételei:
Önismeret és a környezet ismerete.
A figyelem irányításának és összpontosításának képessége
Cselekvő képesség
Önuralom
Kitartás

2. A tevékenységben való feloldódás
.........A figyelem, az Én és a lelki entrópia (rendetlenség a tudatban).
Figyelem - "Én"

Figyelem összpontosítása
az „Én”-ünkre ..........................a tevékenységünkre
entrópia.. .......................................harmónia    

3. Az élmény öröme
A rend, a teljesítmény és az autotelikus élmény
(autotelikus = önmagáért való)
A rend öröme = biztonság
Rendteremtés
  társadalmilag: KULTÚRA
........................hagyományok, vallások, tudományok,
........................játékok, művészetek,
   egyénileg: - kultúra elfogadása
                  - BELSŐ HARMÓNIA KIALAKÍTÁSA
                         (autotelikus személyiségjegyek)

A kihívást jelentő feladat és a teljesítmény öröme
Figyelem összpontosítása a feladatra (döntés, előkészítés, végrehajtás)

Autotelikus élmény
Az önmagáért való tevékenységből származó öröm, a tevékenység belső jutalma:

Szabadság, Biztonság, Siker,
Harmónia


„Meg kell tanulnunk élvezni a mindennapi életet anélkül,
hogy megakadályoznánk ugyanebben másokat.”

Fontos!
Az áramlat, a tökéletes élmény mindhárom összetevőjében,
a saját sors uralásában, a, a tevékenységben való feloldódásban és az élmény örömében is
kiemelt tényező az egyén tudati önkontrolljának, figyelme hatékony irányításának képessége.

Nincsenek megjegyzések:

Zenék a YouTube-ról

Bartók Béla:
Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára,
Sz. 106, BB 114 (1936) (forrás)
I. Andante tranquillo

II. Allegro

III. Adagio

IV. Allegro molto


Tihanyi László: Passacaglie

Concerto for Viola and Orchestra Op.49 (IV)



Schubert-Mahler: A halál ás a lányka(forrás)
Allegro(a)

Allegro(b)

Andante con moto (a)

Andante con moto(b)

Scherzo

Allegro (b)



Gustav Mahler - Tragic/Tragische Symphony / Symphony No. 6 in A Minor
Conductor: Leonard Bernstein (forrás)
I. Allegro energico, ma non troppo. Heftig, aber markig



II. Scherzo: Wuchtig



III. Andante moderato



IV. Finale: Sostenuto - Allegro moderato - Allegro energico

IV. Adagio. Sehr langsam und noch zurückhaltend




Liszt Ferenc: II. Magyar Rapszódia
Black Sabbath - Iron Man
forrás

Zene-mp3

"Va pensiero" - Giuseppe Verdi: Nabucco /forrás/


Leonard Cohen - I'm Your Man /forrás/


Chopin - Etude op10. no.3 Tristesse - John Lewis Grant /forrás/


The Secret Universe /forrás/


Mozart: Concerto for Violin and Orches /forrás/

Szép Ernő: Én így szerettem volna élni

Én úgy szerettem volna élni
Minden halandóval beszélni

Mindenkinek nevét kérdezni
Mindenkinek szívét érezni

A járdán osztani a virágot
Tegezni az egész világot

Megsímogatni ami állat
Érinteni minden fűszálat

Imádni végtelen sereggel
A napot ha fellángol reggel

És énekszóval összejönni
Az esti csillagnak köszönni

S testvéri csókkal hazatérni
Én így szerettem volna élni

Csillagom

Blogarchívum


Heves Megyei Szervezete
websas.hu