Magamról

Saját fotó
Hungary
"Akárki vagyok / Vagyok / Ennyi bennem mindenképpen / Isteni" - Papp Márió: Részleges tökély -------------------- "Az én hitem is van olyan szent / és tiszta, mint akárkié." - Szabó Lőrinc: Sírás nélkül (részlet) ------------------------ A blogom leginkább valamiféle verses hangulati naplóként funkcionál, olvasóként azonban versgyűjteményként is tekintheted. ;-) Bejegyzéseimben a szerzők nevei, a versek, videók, zenék címei gyakran LINKként működnek.

2009. június 30., kedd

"Nem magyarázkodom"

.
Bódis Kriszta: Tizenharmadik part
(Jeanne d'Arc )

Krisztus vére ihless meg engem!
Szeplőtelen Szűz anya mindig
jó érzés rád gondolnom
ahogy Isten hírnökeivel
kart karba öltve nyargalsz

Engem a böjt zsibbaszt
míg ti teheneim tőgye alá feküsztök
hogy friss tejet szopjatok
az áradó növényi zöldben Krisztus
sebed forrása tisztítson engem

Isten kacag a meleget párálló földön
a biztonság televénye böffen
szaga erősebb jobb az ölelésnél
édes trágyában pállik a szántás
táplálékod vagyok moccanatlan Krisztus
szenvedésed erősítsen engem

Áthatolhatatlan a tenger
mélyén kígyófészkek gomolyognak
felette az égbolt madarak temploma
a kettőt pálmalevelek férce fűzi össze
mert van-e győzelem szeretet nélkül?

Lábujjam a part vonalán
karom égre feszítve
s én lebegek mert van-e
vak hit szenvedély nélkül?
nagy mű kockázat nélkül?

Édes Jézus rejts el szent sebeidben
mondád mindörökre Szűz vagyok
testem Istené a vértezetben
sátánpofák onanizálnak majd
bálványom előtt
míg az ördög gőgje megtestesül
szelíd szemed oltalmazzon engem!

Sem a drága Király
sem hazám
nem keltette fel vágyam
a máglya legalább
olyan váratlanul ért
mint a kérdés
meztelennek láttam-e
Szent Mihályt
hülyeség

Nem magyarázkodom
akár a gyermektelen asszonyt
engem is nyomaszt az idő a vér
Édes Jézus moss tisztára engem
legyek szomjad éhséged tüzed

Forrás: (1) (2)


Bódis Kriszta: Partok

Első part (Virginia Woolf)
Második part (Szanyi Gyöngyi)
Harmadik part (Psyché)
Negyedik part (Sylvia Plath)
Ötödik part (Agota Kristof)
Hatodik part (?)
Hetedik part (?)
Nyolcadik part (Katherine Mansfield)
Kilencedik part (nagyanyám, Csurgói Irén)
Tizedik part (?).
Tizenegyedik part (?)
Tizenkettedik part (Greta Garbo)
Tizenharmadik part (Jeanne d' Arc)
Tizennegyedik part Kovács Ágnes Anna emlékére
.

Nincsenek megjegyzések:

Zenék a YouTube-ról

Bartók Béla:
Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára,
Sz. 106, BB 114 (1936) (forrás)
I. Andante tranquillo

II. Allegro

III. Adagio

IV. Allegro molto


Tihanyi László: Passacaglie

Concerto for Viola and Orchestra Op.49 (IV)



Schubert-Mahler: A halál ás a lányka(forrás)
Allegro(a)

Allegro(b)

Andante con moto (a)

Andante con moto(b)

Scherzo

Allegro (b)



Gustav Mahler - Tragic/Tragische Symphony / Symphony No. 6 in A Minor
Conductor: Leonard Bernstein (forrás)
I. Allegro energico, ma non troppo. Heftig, aber markig



II. Scherzo: Wuchtig



III. Andante moderato



IV. Finale: Sostenuto - Allegro moderato - Allegro energico

IV. Adagio. Sehr langsam und noch zurückhaltend




Liszt Ferenc: II. Magyar Rapszódia
Black Sabbath - Iron Man
forrás

Zene-mp3

"Va pensiero" - Giuseppe Verdi: Nabucco /forrás/


Leonard Cohen - I'm Your Man /forrás/


Chopin - Etude op10. no.3 Tristesse - John Lewis Grant /forrás/


The Secret Universe /forrás/


Mozart: Concerto for Violin and Orches /forrás/

Szép Ernő: Én így szerettem volna élni

Én úgy szerettem volna élni
Minden halandóval beszélni

Mindenkinek nevét kérdezni
Mindenkinek szívét érezni

A járdán osztani a virágot
Tegezni az egész világot

Megsímogatni ami állat
Érinteni minden fűszálat

Imádni végtelen sereggel
A napot ha fellángol reggel

És énekszóval összejönni
Az esti csillagnak köszönni

S testvéri csókkal hazatérni
Én így szerettem volna élni

Csillagom

Blogarchívum


Heves Megyei Szervezete
websas.hu